השנה לראשונה השקנו פרוייקט של שיתוף פעולה בין עמותת יערות מאכל בגליל לחוג לעבודה סוציאלית- המכללה האקדמית תל חי.

במסגרת הפרויקט, שתי סטודנטיות- אוריין ורותם- פעילות ביער קורן במהלך שנת הלימודים האקדמית בין אוקטובר 2018 ליוני 2019. הפעילות מתקיימת באופן שבועי בליווי נציגה של העמותה- ליבי אילן, ומלווה קהילתית מטעם החוג- רוית דהן. השנה סוכם יחד למיקוד הפרויקט הקהילתי באוכלוסיית הגיל השלישי מקיבוץ הגושרים הסמוך ליער קורן.

 

מתנדבי הגושרים ואקטיביסטים פעלו לאורך שנים רבות בהובלת אורי דימנד, לשקם את אזור חורשת הקורן, שהוקדשה לזיכרו של שמעון רייס ז"ל, מחברי הקיבוץ. החורשה והשטח נשרפו כליל במהלך מלחמת לבנון השניה ב 2001. בכניסה לשטח ניטע גם מעגל עצי דולב מזרחי ע"י המועצה האזורית הגליל העליון, ועצי חורש ארץ ישראלי, חלקם באירועי ט"ו בשבט של קהילת קיבוץ הגושרים לאורך השנים.

 

מאז תחילת שיתוף הפעולה הפורה של עמותת יערות מאכל בגליל עם קהילת הגושרים, התקיימו בשטח יער קורן עבודות עפר לטיוב האדמה ואצירת מי גשמים והשקייה ברוח הפרמקלצ'ר- חקלאות בת קיימא, נטיעות של עצי פרי, צמחי מאכל ותועלת כמו גם העתקת עצי הדר עקב עבודות פיתוח בקיבוץ הגושרים ושיקום וחישוף של עצי פרי מבוסתן ערבי עתיק- תות תאנה, הדר ורימון.

 

בכל יום שני מהבוקר ועד לשקיעה נפגשים מתנדבים מהסביבה לעבודה משותפת, אחזקה שוטפת ופיתוח היער, בהובלת צוות היערנים של העמותה- יוסי שילוח, עמית שוהם, מנכ"ל העמותה יובל ליבוביץ, ורכזת ההדרכה טל חביב. בצוות המתנדבים גם שלושה מכיניסטים ממכינת קד"צ במעיין ברוך, תלמידות מתיכון עינות ירדן ועוד.

 

הסטודנטיות המובילות של הפרויקט הקהילתי ביער קורן פנו לקהילת קיבוץ הגושרים מהגיל השלישי, דרך יהודית רייס, אלמנתו של שמעון רייס ז"ל וחברת העמותה, בהזמנה להצטרף לצוות המתנדבים השותלים ומתחזקים את היער. קבוצה נוספת של מתנדבים ותיקים ופעילים תחזק את קהילת היער ותוסיף לה רבות מניסיון חייהם האישי והמקצועי ואנו מצפים ומברכים על המשך השותפות הברוכה בין קהילת הגושרים ועמותת יערות מאכל בגליל, וכן על שיתוף הפעולה עם החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל חי, ובכוונה להמשיך ולפתח אותם לשנים הבאות ולטווח הארוך.

 

תמונות:

 

מתנדבים ביום שני ביער, ט"ו בשבט ינואר 2019. צילום- עמית

 

אוריין מימין ורותם, מציגות בישיבת צוות של העמותה את הפרויקט, דצמבר 2018.

משמאל: יוסי שילוח. צילום: ליבי

 

ישיבת צוות היגוי של הפרויקט הקהילתי ביער קורן

משמאל רוית דהן- מלווה מטעם המכללה והחוג לעו"ס, אביטל בילר- ראש התכנית הקהילתית של החוג לעו"ס במכללה האקדמית תל חי, טל חביב- רכזת ההדרכה של העמותה, ליבי אילן- מלווה מטעם העמותה, לילך מוצפי- יו"ר העמותה, יובל ליבוביץ- מנכ"ל

 

כתבה: ליבי. שותפי עריכה: עמית, טלחה, לילך, סטודנטיות- רותם ואוריין